Son Yazılar
Yükleniyor...

Kabızlığa iyi gelen yiyecekler

Bu besinlere dikkat!

  • Pancar, elma , armut , taze kayısı , gün kurusu kayısı , mürdüm eriği tercih edin.Kayısı yada eriği akşamdan suya koyun. Sabah hem suyunu için hem de kuru meyvelerini tüketin. Bunu düzenli olarak her sabah tekrarlayın.
  • Her sabah yağlı tohumlar ile güne başlayın. Ara öğünlerde atıştırın. (ceviz, badem, fındık vs).
  • Hergün 1-2 çay kaşığı keten tohumu tüketin.
  • Brokoli, tüm lahana çeşitleri, havuç, yeşil fasulye, bezelye, koyu yeşil yapraklı sebzeleri bolca tüketin.
  • Psyllium seed, tam buğday ürünleri kabızlığı engelleyecektir.
  • Yağ ve hayvansal ürünleri, kırmızı eti azaltın.Yüksek proteinli diyetler uygulamayın.
  • Kahve, alkol, siyah çay, mayalı içecekler, acı ve ekşiden uzak durun
  • Bol sarımsak tüketin.
Doktor yada diyetisyeninizin kontrolü altında lif takviyesi alabilirsiniz. İlk haftalarda düşük dozlarla başlamak önemlidir.
Diyetisyen Bahar DEMİRKIRAN
Bu Yazıyı Beğen-Paylaş :

0 yorum :

Yorum Gönder

Reklam

Beğenin

Popüler Yayınlar

 
Sponsor Linkleri : Evdizayn | Sağlıkçılar | Film İzle
Copyright © 2013. Doğal Tedavim - All Rights Reserved
Hazırlayan SiHa